onsdag 14. september 2011

Gammelt hekleteppe

Det var en gang et gammelt lappeteppe, jeg ville helst kaste det i oppryddingen etter mine foreldre.
Men noen hadde sansen for det, så det ble tatt vare på. Det var utrolig stygt sydd sammen med sort
garn. Tror det var en lotterigevinst fra en eller annen julemesse. Dessverre tok jeg ikke noe førbilde.

Det var bare en ting å gjøre med det, sprette det fra hverandre og montere det på nytt.
Jeg meldte meg frivillig til jobben.
Heldigvis kom jeg over en super måte å hekle det sammen på i Wenche sin blogg.
Dette ligger på Youtube Hvis du ikke liker å feste tråder, så er metoden helt genial.
Først heklet jeg en blå omgang rundt alle lappene, så det skulle virke litt mer ryddig,
så heklet jeg det sammen med rosa garn.



Jeg plundret litt i begynnelsen, men siden gikk det som en lek.


Man kan trygt kalle det fargerikt!
Og hadde det rosa garnet vært i ett stort nøste,
så hadde jeg kun trengt å feste to tråder!


6 kommentarer:

  1. Genialt. det vart eit lekkert teppe. Den som leter etter løsninger finner dem.

    SvarSlett
  2. Det ble jo helt lekkert!! Jeg må inne å se på den teknikken - kjempesmart.

    SvarSlett
  3. Så kjempekoselig at du er tilbake med blogg! Jeg har svnet deg her ute :) Du lager jo så mye flott! Kjempesøte bittesmå tepper og plagg og det kjempestoooore tepper er jo bare helt fantastisk!

    Gleder meg til fortsettelsen!!!

    God bloggklem!!!!

    SvarSlett
  4. Heisann
    Grattis med ny blogg, Farmor!!!
    Det teppet ble flott. Jeg har gjort ferdig 2 tepper i sommer, så jeg rir den samme bølgen. Faktisk har jeg lyst til å begynne på enda et teppe, men det får da være måte på!!! hi hi
    Så sees vi atter igjen i desember, da!!!

    SvarSlett
  5. Så flott at du er tilbake i bloggverden igjen. Jeg har savnet deg! Og gleder meg til å se alle de flotte tingene du lager. Teppet ble kjempefint, så artig å kunne ta vare på slike gamle ting.

    SvarSlett
  6. Se der ja! Så hyggelig at du er tilbake med ny blogg. Jeg regner med at du kommer til å inspirere like bra her, så som du har gjort med den gamle bloggen din.
    Teppet ble fint. Måten er jo helt ubeskrivelig bra ;)
    Vi snakkes.
    Hilsen Wence

    SvarSlett