fredag 6. januar 2012

Julenissens reinsdyr

Da jeg var liten kunne faren min aldri være tilstede når julenissen kom,
han måtte nemlig være ute og holde reinsdyrene mens nissen var inne!

Og vi barn trodde det som ble sagt. Vi fikk ikke lov å gå ut for å se,
 for i gamle dager var det alltid veldig kaldt med masse snø til jul,
og dessuten så kunne man jo ikke gå noen steder når julenissen kom!


Nå har jeg strikket reinsdyrene inn i en genser til en av svigerdøtrene mine.


Så nå kan alle være tilstede når nissen kommer!

Oppskrift til denne genseren fant jeg HER.
Noen endringer gjorde jeg, vrangbordene er mere normale på denne.
På originalen er de MYE videre.

4 kommentarer:

  1. Den var knallstilig. Heldige svigerdøtre du har da. Greit å ha kontroll på reinsdyra ein gang for alle. God helg til deg

    SvarSlett
  2. Ah så fin, akkurat nå ønsker jeg at du var svigermoren min.... ;)

    SvarSlett
  3. Denne sweater er sikkert modtaget med glaede.
    Hilsen Amelie

    SvarSlett
  4. Heldig svigerdatter:) Jammen bra du har full sjekk på reinsdyra nå! Merkelig, men pappa måtte forresten bestandig på vakt i veksthusa...;)

    SvarSlett