fredag 10. februar 2012

Lue med hals og...

Størstesnuppa ønsket seg et sånt skjerf som de voksne surrer rundt
 halsen. Ikke visste jeg om det skulle være av den strikkede sorten,
men jeg tok sjansen på det og la opp ca. 20 masker og strikket i vei.
Det ble så langt at det  rakk to ganger rundt halsen. Så sydde jeg det
 sammen. Glemte å ta bilde av den i farten, men mottakeren ble glad!


Det hadde vært fint med en lue til, så blir det liksom et sett tenkte jeg.
Som tenkt så gjort, den ble myk og deilig. Alt er strikket i det eksklusive
garnet Puno. Når man er usikker på hvor mange masker som blir passende
til lue, er det veldig lurt å strikket en "flette" av et eller annet slag som passer
rundt hodet, plukke opp masker rundt kanten og strikke luen derfra.

Nå lurer jeg på om det hadde vært fint med et par votter til,
for det ble litt garn igjen...

4 kommentarer:

  1. Det var en god ide - å lage et slags "magebelte" først. Det er notert og lagret i bakhodet.
    Lua så kjempefin ut og med votter til blir det jo helt supert.
    Nydelig farge og garnet så deilig og fristende ut.

    SvarSlett
  2. Klart du må ha votter til da. Det vert kjempestilit. Veldig stilig lue vart det og og ikkje så sumt med dne metoden der å lage lue på. den skal eg hugse. Puno er veldig herlig garn. Spørs om eg må få kjøpt inn att det ved eit passende høve. Akkurat no har eg nok ei stund :0). Ha ei kjmepfin helg

    SvarSlett
  3. Så smart, takk for det tipset ;) Luen ser veldig fin ut. En heldig liten frøken. Den blir sikkert deilig å ha på seg, Puno er jo så mykt og deilig.
    Forresten, ang garnringen; jeg glemte det helt! Synd egentlig, fordi jeg var hjemme alene og hadde det faktisk litt stusselig....skal prøve å huske det til neste gang. Så hyggelig forresten at du har blitt med der nå. Håper du kommer til å like det.

    SvarSlett
  4. Smart måte å strikke lue på! takk for tipset!

    SvarSlett