mandag 16. april 2012

Stasvotter

Wenche lager de flotteste vottemønstre!
Men en liten endring har jeg selvfølgelig gjort, og jeg vet
ikke om det var så veldig lurt...


Jeg har laget en annen "vrangbord", og i ettertid så jeg jo
at det burde ha vært et par omganger med hvitt mellom
mønsteret i den og den lille fletten. Men, men, gjort er gjort,
her ble det ingen opprekking. De var ikke direkte raske å strikke,
men morsomt å se mønsteret vokse frem.

Artig detalj med årstall under tommelen.
Som du ser, jeg strikket dem i fjor.


Jeg strikker ikke så fast, så de ble litt store til meg.
Gubben i huset sa at han gjerne ville ha dem, så da
får jeg kanskje gleden av å se dem en gang i blant.

Vottene er strikket i Sisu på pinne 2.5

3 kommentarer:

  1. det har nok vore litt av eit arbeide ja. Ikkje noe mønster ein lærer utenatt. men sikkert morsomt å strikke. kjempefine var dei

    SvarSlett
  2. Kjempefine! -og masse arbeid :-)

    SvarSlett
  3. Vottemønstrene hennes er helt supre og disse har du strikket flott synes jeg! Fint at mannen i huset også vil ha da :-)

    SvarSlett