fredag 15. juni 2012

På reisefot


En veldig sjarmerende gamleby med mye historie i veggene.
Nesten 70% av byen ble bombet i 1991! Det meste er møysommelig bygget opp igjen.

Den elektriske standarden er "litt" annerledes enn hos oss!


At dette går bra er helt utrolig....


Massevis av trapper, så det var ikke plass til biler innenfor murene.
Maleriske motiv hvor man enn snudde seg.


Trange gater, kirker og palass på hvert gatehjørne,


høy mur rundt hele byen, litt skummelt synes jeg, er ikke så tøff i høyden.


Bildet er tatt fra muren


Båttur med innlagt øyhopping og bading på en flott sandstrand,
30 grader i lufta, sikkert 25 i vannet, herlige dager med gode venninner.


Masse god mat og glad latter, shopping og natteliv,
Gjetter du hvor jeg har vært...
jo, i Dubrovnik, i Kroatia, jeg reiser gjerne tilbake!

Om jeg fikk strikket noe sa du? bare litt på flyet.


Du får nok bare vente og se hva det blir!

Og mens jeg var borte var det "meiseslepp" på Hvaler,
alle kjøttmeisene forlot kassen 10 juni.
Så der gikk jeg glipp av noe!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar