onsdag 4. juli 2012

Babysmåtteri

Jeg kunne ha strikket døgnet rundt om jeg skulle ha tilfredsstillet alles ønsker!
I mine barns omgangskrets kommer det stadig nye barn til verden, og hjemme-
strikket står hos mange høyt på ønskelisten. Ikke alle har bestemødre som strikker,
og innimellom lager jeg noe småtteri å gi bort.
En liten "djevellue" etter Gros oppskrift, jeg har bare modifisert den slik at jeg kan
 strikke rundt, og så feller jeg hver omgang mot slutten slik at den blir rund i toppen.
Finnes det noen oppskrifter man ikke kan endre litt på tro?
Sokkeoppskriften fant jeg på "Drops".

Det lille settet i tynn alpakka er til ei lita nyfødt frøken til bruk
på de aller første trilleturene på kjølige sommerdager.

...og mens jeg er i rosamodus, peonene i hagen er på hell nå.
de er så vakre, det er like før blomstringen er over for i år...



1 kommentar:

  1. Herlig sett. hjemmestrikket er jo det aller beste. Har strikket ein del sånne djevelluer, men no er det eis tund siden. Hadde vel nesten glemt den. fikk lyst til å lage sånne no, men no skal det strikkes unna ein del av det påbegynte her altså. så kan eg begynne på mykje nytt til høsten:0). Ha ei flott sommeruke videre min venn

    SvarSlett