fredag 5. oktober 2012

Jeg vever

En gang i uka vever jeg på stabburet i Bærum Husflidsforening.
Det skjer ikke så mye, men det går sakte fremover.
Holder for tiden på med en liten fillerye.

Kanskje ikke så lett å se, men det skal forestille seilbåter i den lyse blågrå borden.


Det er tidkrevende veving, mønsteret må plukkes for hånd,
og små stoffremser legges innimellom der hvor jeg ønsker båt og seil.

Jeg hadde mest lyst på å bare lage en seilbåtbord i hver ende,
da hadde det jo gått mye fortere å veve. Men da fikk jeg "streng beskjed"
av en av de andre vevejentene: 
"Man kan ikke bli ferdig før man har begynt skjønner du!" ;o)

Så jeg smører meg med tålmodighet og vever videre!
Så har noen kanskje allerede gjettet at den lille ryen skal på hytta.


2 kommentarer:

  1. Jeg ser seilbåtene, jeg! Jeg er sikker på at det verdt jobben - det blir jo så fint :)

    SvarSlett
  2. Det ser da godt nok ud. Jeg kan se sejlbaadene og synes at alle farverne er harmonisk. Bare videre med vaevningen.
    God weekend Amelie

    SvarSlett