onsdag 16. januar 2013

Marius nummer to

Tenk så har jeg strikket min 2. Mariusgenser!
Jeg kjenner ei som strikket 8 stykker i julegaver nå sist jul!!!
Og jeg tror at Greta har strikket 18 stykker alt i alt! Hun strikker også på bestilling.
Jeg har ikke som mål å ta igjen noen av disse, selvom den er grei å strikke.
Jeg har jo vist noen bilder av den halvferdig her på bloggen.


Nå er den ferdig!
Det er det største barnebarnet mitt som har fått genseren.
Vi satt sammen og strikket i helgen, da hun og broren var på overnatting.
Hun gledet seg veldig til den ble ferdig, sånt varmer et farmorhjerte!


Jeg har strikket den litt for stor, så den kommer nok til å vare et par år.
Det var godt å bli ferdig med den, for nå må jeg ta meg selv i nakken
og fortsette med bunadbroderingen til den samme jenta.


Genseren har jeg strikket i Sandnes alpakka,
varm og bløt og god, men her må nok håndvask til.
Kanskje blir det en lue til etter hvert, det er i hvertfall mer enn nok garn igjen.

Sola bryter ikke skikkelig igjennom i dag ser det ut til, men det var et flott lys i morges!


Ikke den samme vidsynet som på hytta, men fint på sin måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar