tirsdag 16. april 2013

Ut av vevstolen

Ut av vevstolen kunne jeg forleden dag klippe ned denne filleryen.

Det er alltid spennende å se hvordan resultatet blir i sin helhet.

Ryen ble ikke så lang som jeg hadde tenkt, og det ble litt forskjellige
fargenyanser mot slutten. Men jeg tar det ikke så tungt,
det gir jo bare litt ekstra liv til ryen. Det ble mere markert på bildet
enn i virkeligheten, farger endrer seg jo så lett på bilder.


Hadde planer om å legge den på hytta, kanskje på kjøkkenet...
Skal flette inn endene ved den grønne stripen i hver ende, så får jeg se hvor den passer.

3 kommentarer:

  1. Heilt nydeleg :) Så fint du vev.

    SvarSlett
  2. Storfin teppe du har laget. Veve er så deilig. Jeg så det i ferie i Norge... og jeg var fascinert... Jeg var hjemme og jeg forsøk å finne vev... og jeg hadde lykke... jeg har prøvt også og det var deilig. Dessverre det er veldig lang vei og jeg kan ikke lage gang på gang.
    Jeg vevte en stor bordduk med mange mønster og tre farger - naturligvis jeg hadde ikke feilfri, men med nål og tråd jeg reparerte og så jeg har sjkønn veveduk fra meg.
    Jeg gleder meg veldig å se din vevearbeider.

    Ha en fin helg videre. Hjertelig hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  3. Så fin rye du har vevd :-) Jeg hadde en drøm om å veve, men nå har jeg innsett at det ikke er plass her.... Likte godt fargene :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett