tirsdag 7. mai 2013

Bunad - til det kjedsommelige...

Siden det ble meldt SOMMER på østlandet i dag, innvilget jeg meg en fridag i sola.


Ja, det er faktisk 20 grader, og denne står på skyggesiden av huset!


Og siden jeg er selvstendig næringsdrivende, gjør jeg noen ganger akkurat som jeg vil,
og da tar jeg meg som oftest litt etterlengtet fri.


Fridagen har så langt gått med til litt vasking (orginalt),
så har jeg sittet i sola som du ser, og blitt helt ferdig med bunadbroderingen!


Dette motivet skal pryde midt bak på luen,
og mottakeren ville gjerne ha på seg den sa hun, en takknemlig mottaker
som har svingt seg rundt og rundt for å teste vidden i bunadstakken ;-)

Så kan jeg pakke bort mønster og garn. Det ble ganske mye ulltråd igjen,
synd at det er oppklippet fra leverandør. Ikke brukbart til noenting,
men jeg har vondt for å kaste, så det blir vel liggende med garnrester
fra min egen bunad som jeg sydde for snart 20 år siden.

Det er forresten like spennende hvert år, hvor mye den har "krympet i skapet".
Den er maks utsydd, så det er bare jeg som må endre meg for at den fortsatt skal passe...




4 kommentarer:

  1. Så flott det blir!
    Jeg har aldri drevet med brodering og jeg beundrer alle som har tålmodighet til det.
    Nå vet jeg ikke noe særlig om hva slags garn du bruker til bunadsbroderier men jeg skjønner at det er vanskelig å kaste. Kan du bruke det til brodering på f.eks strikka votter? Jeg har sett noen som har broderier med sting som likner på de du bruker til bunaden din på votter og det synes jeg var veldig fint.

    SvarSlett
  2. Utrolig flott. Du er flink.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så flink du er og brodere bunad. Flott arbeide. Slikt er ikke jeg god på.

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen.
    Jeg ønsker deg og dine en storfin dag.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett