onsdag 17. juli 2013

Sommerstrikking

Ser at det er mange som liker best å hekle eller strikke med bomullsgarn om sommeren.
Jeg er nok ikke helt enig i det. Synes at bomullsgarnet henger igjen på
varme og svette fingre. Ull derimot, liker jeg mye bedre ;-)


Garnet er PT5 sport, tror det skal holde med de 3 nøstene jeg har kjøpt.

 Mønsteret heter Paraphernalia, her er det:


Egentlig er garnet altfor tykt til oppskriften, så jeg har modifisert str. 40 litt,
så da passer det til min store fot i størrelse 42. Fint mønster synes jeg,
og enkelt som "fot i hose", selvom det er på engelsk!


Fletten skal sitte skjevt på foten, mot yttersiden, en artig vri.
Har planer om å maske sammen i tåen til slutt.
Da tar jeg begge på en gang ;-)

Nyt sommerdagene!
De er supre på mine breddegtrader!


Dette er hva jeg ser når jeg åpner soveromsdøren på hytta om morgenen,
man må bli i godt humør!


8 kommentarer:

  1. Jeg kommer til deg og vi drikker samme kaffe,
    se til vann og strikker og prater litt!!!!
    Deilig mønster din sokker og storfin blå.
    Ha herlige sommerdage. Hilsen Viola.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Dette blir nydelige sokker. Liker vel best å strikke med ullgarn året rundt. Men alpakkacpasser bestinnendørs. Eg har også ein super sommer når det gjelder både veret og anna. Ha ein fortsatt flott sommer

    SvarSlett
  3. Dette blir nydelige sokker. Liker vel best å strikke med ullgarn året rundt. Men alpakkacpasser bestinnendørs. Eg har også ein super sommer når det gjelder både veret og anna. Ha ein fortsatt flott sommer

    SvarSlett
  4. Fantastisk utsikt du har! Vi var og besøkte noen med hytte i samme område nylig, og ja, man må bli i godt humør av så vakker natur i sommersol!!!

    De sokkene har jeg strikket også. Blå mine også, faktisk. Har lyst til å strikke et par til, de er så fine med den fletten.

    Ha en fortsatt fin sommer! Vi er på fjellet akkurat nå - med ti grader, duskregn og vind... Norsk sommervær går litt opp og ned... :-)

    SvarSlett
  5. Fine sokker du strikker, og fantastiske bilder både fra Hvaler og hagen!

    Vi har avviklet et par uker ferie og er på jobb igjen nå før det blir en ny ferieuke i august. Denne helgen er vi på fjellet. Strålende vær og akkurat nok vind til at området er myggfritt ;)

    Fortsatt god sommer til deg og dine!

    SvarSlett
  6. Veldig enig... ull om sommeren ;)
    (jeg strikker stort pledd sjal )
    (finnes det oppskrift på sokkene? )

    Maren Malene

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Jeg prøver igjen, om jeg får linken til oppskriften til å fungere, hvis ikke er det bare å søke på PARAPHERNALIA på Ravelry, oppskriften er gratis ;) http://www.ravelry.com/patterns/search#query=paraphernalia

      Slett