tirsdag 29. oktober 2013

Knask eller knep...

En dag jeg var innom Drops sine sider på nettet, fant jeg denne oppskriften.
Jeg falt pladask. Dette må da være noe for mine fire søte barnebarn-hoder tenkte jeg.


Fra tanke til handling, her måtte det handles raskt, og heldigvis er det ikke mange
kilometerene til nærmeste garnbutikk.

Fire gresskarfargede nøster med Falk ble kjøpt inn, pluss ett grønt.
grønnfargen ser ganske blålig ut her, men så ille er det ikke.
Nå var det bare å sette igang, for de måtte jo bli ferdige før Halloween.


Strikkepinnene gikk varme en helg, pluss noen dager ut i uka.
 jeg fikk tilogmed hull i pekefingeren, og strikkepinnen fant det hele tiden :(
 og etter mange strikketimer ble det 4 forhåpentligvis passende store gresskarluer.


En i størrelse 7 år, to i størrelse 5 år, og en i størrelse ett år.
De ble ganske elastiske, så jeg håper at de passer.



6 kommentarer:

  1. Herlig... absolutt deilig. Det blir stor glad.
    Ha en herlig tirsdag med kos deg og moro.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Så fine! Ha en trivelig Halloween-markering, selv synes jeg ikke noe om den, men vet at barna synes kvelden er både spennende og morsom:-))

    SvarSlett
  3. Så tenkt så gjort. Så tøffe dei var desse da. Tenker det var mange glade barnebarn som fikk seg greskarluer. kjekt med ei bestemor som får gjort ting i ein fei.

    SvarSlett
  4. Så morsomme luer! Og for et flott perlebroderi du fant under her!

    SvarSlett