mandag 6. januar 2014

Mysterievotter, del 2

Det går sakte fremover med MYSTERIEVOTTENE
Del 2 er ferdig.



Mønsteret skal forestille en jente og en dør, og tommelen er av den sorten
som er helt ute på siden. Kan ikke akkurat si at jeg er fornøyd med fargevalget,
men slik blir det ofte med mysteriestrikking.


Jeg angrer på at jeg gikk over til pinne nr.3 etter vrangborden.
Vrangborden ble trang, og det blå ble vidt, og jeg har store hender.

Det blir også veldig ujevnt i Pt2, men jeg ser på dette som en prøve.
Kanskje strikker jeg dem i et annet garn, og i andre farger
ved en senere anledning, nå får det bare bli som det blir.

Vott nummer to skal ha et annet mønster,
så det er bare å vente på del nummer 3 i mysteriet.

5 kommentarer:

  1. Jeg strikker også disse vottene og er spent på fortsettelsen. Når man ikke vet hva som kommer blir det ikke alltid helt 100% slik man tror, heller ikke mine, men det er jo også litt av sjarmen:)

    SvarSlett
  2. Kanskje ... etter at ferdig ... votteren er fantastisk :-)
    I alle fall veldig spennende. Klem Viola

    SvarSlett
  3. Hei hei! Vottene blir fine - syns fargene dine er friske jeg!
    Vottene blir fine til slutt, jeg vet, for jeg har prøvestrikket dem :-)
    Jeg har også store hender, og jeg liker ikke trange mansjetter, så jeg strikket mansjettene ekstra løst, og selve votten ganske fast, på pinner 2,5. Men jeg brukte Daletta, og det er litt tykkere. Min erfaring er at Pt2 og Finull er vanskelig å strikke jevnt med, men det blir alltid bedre etter en vask og litt bøy og strekk - heldigvis :-)

    Jeg har svart på spørsmålet ditt inne på bloggen min, men jeg vet jo ikke om du leser det, så jeg svarer her også:
    JA, det blir en ny sokke-KAL hos Through The Loops (antar det var den du lurte på?). Den starter 15. januar. Jeg har allerede nøstet opp garnet - mine blir pastell mintgrønne i år, haha. Hun har ofte mye maskemønster i sokkene sine, og det syns jo best med lyst garn, derfor det snurrige fargevalget.
    Du kan melde deg på her:
    http://www.ravelry.com/discuss/fans-of-through-the-loops-designs-by-kirsten-kapur/2801302/1-25
    Man må kjøe mønsteret, det koster 3 dollar.

    Er vi forresten venner på Ravelry?? Hva heter du der? Jeg heter Annepaalandet, og vil gjerne være vener med deg, hvis vi ikke er det fra før :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Himmel og hav, jeg kan visst ikke stave i dag. "kjøpe mønsteret" skal det jo stå. Og "venner", såklart.
    (Skylder på tastaturet på PC-en, det henger igjen, og jeg skriver så VELDIG fort!)
    ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg syns fargevalget var litt spennende jeg. Artig med vrangbord og vott som er helt forskjellig. Spennende med fortsettelsen.

    SvarSlett