onsdag 31. desember 2014

Det var en gang en VM-genser

Kanskje noen kan fortelle meg fra hvilket år.  Jeg har forsøkt å finne det ut, uten hell.
Det har vært en maskinstrikket kjøpegenser. Made in Oslo Norway, sto det på lappen.


Det er helt utrolig hva man tar vare på. Deriblant denne litt for hardt vaskede VM-genseren.


Min eldste sønn brukte denne som barn, og jeg tror nok at den var arvet godt brukt,
eller kanskje jeg kjøpte den på et loppemarked?

Så fikk den en omgang i vaskemaskinen på et kokvaskprogram.
Da ble den ganske liten, og veldig godt tovet!

Det kom meg for øre for lenge siden at yngste sønn ønsket seg tovede ullsåler.


En mal til sålene fikk jeg av kona hans, så det var igrunnen bare å klippe ivei.

Det var artig å endelig få satt denne planen ut i livet.
Som du ser så sydde jeg noen sømmer på kryss og tvers,
og overlocksøm rundt kanten som avslutning.


Det ble ett par av hvert erme og et par av halve bolen.
Så det er mere igjen. Kanskje blir det til noen barnesåler?


Ett par med skrå ruter, ett med striper og ett med småruter.

Snakk om å føle seg økonomisk :)  :) noe jeg vanligvis ikke er!
Nå kan han forhåpentligvis holde seg varm på føttene i vinter ;)
...og er de for tynne får det duge med to par.

2 kommentarer:

  1. Den genseren er fra VM i Oslo i 1982.

    Flott, smart og enkel gjenbruk! :-)

    SvarSlett