søndag 24. mai 2015

Clara nummer 3

Så har jeg strikket nok en Clarakjole.
Denne gang valgte jeg minste størrelse, og tynnere garn
enn hva oppskrften sier. For jeg ville at den skulle passe til 
ei nyfødt lita jente denne gangen.


Det er ikke til mitt barnebarn denne gang, men mine barn har jo stadig
venner som får barn, og noen har jeg lyst på å lage noe til.
Pappaen til dette barnet har jeg jo kjent siden han var 7-8 år :)
han var korpskamerat til en av mine sønner.
Nå har han blitt pappa til ei lita jente:)


Garnet i denne kjolen er ALPAKKA SILKE fra Sandnes Garn.
Et usedvanlig bløtt og eksklusivt garn.
Det gikk med snaut to nøster.


Det er en morsom kjole å strikke, selvom det er på pinne 2,5

Det har kommet ut en ny retro-oppskrift på denne kjolen. 
Den er ikke like fin som dette originalmønsteret synes jeg.


Bærestykket måtte jeg strikke to ganger, for halsåpningen ble for liten.
Så jeg har gjort noen justeringer i oppskriften, og laget splitten bak
mye dypere. Kjolen må jo kunne gå over et babyhode.

Gleder meg til å gi den bort :)


5 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at du gleder deg til å gi den i gave. Den er nydelig!

    SvarSlett
  2. Dette blir stor glede... hva for en deilig gave. Fantastisk ha du strikkt.
    Herlig kjolen.... super mønsteret og vakker farge.
    Ha en riktig fin 2. pinsedag. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Utrolig søt og vakker kjole. Nydelig farge:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Er på leit etter oppskrift på denne kjolen! Hvor har du fått tak i den?

    Mvh Amalie

    SvarSlett