fredag 27. mai 2016

Polyhymnia 2 igjen

Tenk at det skulle ta et helt år før jeg endelig ble ferdig med POLYHYMNIA 2
Det måtte et benbrekk til, men da var det godt å ha noe i hendene,
for det ble laaange dager;) da formen begynte å komme seg.


Polyhymnia 2 er de lekreste sokker.

Enkelte oppskrifter klarer jeg ikke å memorere,
det blir et post-it-lapp-prosjekt, og jeg har helt sikkert strikket dem for siste gang!


Det måtte bli 2 par, for jeg var så lur å strikke den ene sokken på fem pinner,
og den andre med magic loop. Det rare var at de ikke ble like store.
5-pinners-sokken ble størst.


Så da var det bare å gå igang med et par til ;)
Og jeg måtte kjøpe enda et lyseblått nøste.

Sokkene lå leeenge og godgjorde seg i bunnen av strikkekurven.
Mange ganger har de vært med på hytta, uten at det har blitt så stor fremdrift
av den grunn. Men etter et fall ble jeg sittende med bena på en puff.
Det ble konstatert brudd i den ene foten, og forstuing i den andre.
Endelig fikk jeg ro på meg så de kunne bli helt ferdige.


De er strikket i et bløtt garn, en ull/bomullsblanding.
Det er Bitta Mikkelborg som har designet sokkene,
og garnet har jeg kjøpt av henne.
Du kan lese mer om det HER

Det var utrolig deilig å bli ferdig med dem!
Nå går de rett på gavelageret og kommer sikkert til å godgjøre seg der en god stund til :)

2 kommentarer:

  1. God morgen vennen. Det er vel her ein kan bruke "aldri så galt at det ikkje er godt for noko" Du fikk roen til å strikke ferdig desse flotte sokkene. Enkelte ting strikker man mange av samme og andre vil ein helst ikkje strikke flere. Flotte vart dei hvertfall. Veldig fine. Kan tenke emg at deu vart litt irritert når du oppdaga at dei ikkje vart like store. Ja ja. Kjempefin gave da å kunne gi.
    Håper du kommer deg fort i foten og i mellomtida får du kose deg masse med strikke og gjøre andre ting i stittende stilling. Så får du komme deg i trening så fort du kan det. Viktig å ikkje stivne. Nyt helgen og masse god bedring fra meg

    SvarSlett
  2. Dette ble litt vrient.... Skal jeg si så flott at du fikk ferdig sokkene, eller uffda så synd at du ble sittende?
    Uansett flotte sokker! Jeg strikker mange av Bittamis mønstre, hun lager så mange fine:)
    Benytt anledningen til å få ferdig noen ufoer og så håper jeg du er på beina snart.

    SvarSlett