lørdag 9. juli 2016

Det ble to sik-sak-skjørt

Da jeg gikk med krykker og var lite mobil begynte jeg på et
sik-sak-skjørt fra KLOMPELOMPE-boka.

  
Omsider ble da skjørtet ferdig, og jeg falt for fristelsen til å strikke ett til.
Måtte ha et litt "mindless" strikketøy som avveksling fra sokkestrikkingen.
(Og krykkene har jeg kastet for lengst, snart går jeg helt normalt igjen:)


Det største skjørtet er strikket i en bommull/lin blanding, og det minste
har jeg strikket i Smart, et superwash ullgarn. Jeg liker best å strikke
i ull om sommeren ;)


Begge har jeg planlagt at skal bli en del av bursdagsgaver, det ene nå i sommer,
det andre senere i høst.


I oppskriften er det ikke linning, men jeg har strikket på et belegg i etterkant
på det største, og på det lille har jeg strikket en glattstrikket linning,
slik at livvidden kan reguleres med strikk.


Det største er strikket i S damestørrelse, og det lille XS,
og jeg har mere garn igjen så skjørtene kan forlenges om det skulle bli behov for det.

Det blir spennende å se om de passer :)

3 kommentarer:

  1. Hei. Så bra at du har kasta krykkene. Det var raskt og kjekt. Flotte skjørt. Jammen har du vore driftig. Veldig greit med enkle lettstrikka ting på sommeren. Lurer på om ek skal legge opp eit lett strikk eller kanskje det ikkje trengs for det blir vel lite strikking den neste halvanna uka. Kjekke bursdagsgaver hvertfall. Nyt dagene videre skrives vennen klem

    SvarSlett
  2. Så fine skjørt! Det var smart å strikke linning - det har jeg også gjort på mitt strikkeskjørt! Ønsker deg mange fine sommerdager fremover, og mye hyggelig strikking! KLem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte skjørtene... jeg liker veldig :-)))
    Super med strikke linning og så vakre blå. Fantastisk er både. Deilig bursdagsgaven.
    Håper jeg kan kjøpe strikke boken i ferie... super fin strikkeskjørt, jeg vil veldig gjener strikke også.
    Krykkene i hjørnet :-)))... fantastisken sommer for deg.
    Sommerklem fra Viola

    SvarSlett