fredag 1. juli 2016

Ett nytt par restegarnsokker

...går rett i gaveskuffen ;)


Det er artige sokker å strikke, og de blå strømpegarnrestene minker stadig :)
Det er SISU-restegarn på pinne 2.5 jeg har brukt her.

Det blir mange tråder å feste, men det skal nok gå det også,
på en regnværsdag.

Kanskje blir det sokker til alle som en liten ekstragave til jul i år ;)


Sokkene er inspirert av "Flørtende føtter" fra boka SOKKER, strikking hele året
av Bitta Mikkelborg. Men jeg har laget fellingen etter hælen mere vanlig.


Kanskje blir det nok til et par mindre sokker av restene etter restegarnsokkene...

2 kommentarer:

  1. Sokkene er så veldig fint. Herlig restegarnstikke har du laget. Det blir en super hyggelig gave.
    Fantastisk at du kjenner byen Meissen... en nydelig byen. Jeg bor i nærheten og jeg vil besøke
    igjen snart... så fint å gå i vinmarkene og på Elbe med utsikt over katedralen og senere for å nyte en kopp kaffe på liten bakgate. Ha god sommer fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Nydelig sokker. Mulig eg må kikke i den boka att når eg kjem i sokke modus att. Er vel ikkje det no. No er det andre strikk som får meg til å slappe av. Men desse var flotte. Det som er kjedelig er trådfestingen. Men eg lager jo tepper med masse trådfesting for tida, like ille det. Håper du har fine dager klem

    SvarSlett