onsdag 22. februar 2017

Liten kjole til ingen nytte

Det var tidlig sommer 2016 når jeg begynte på denne.


Hadde forelsket meg i en liten tunika som jeg fant mønster på på Ravelry.
Som hos de fleste strikkere er restegarnslageret stort, det ble et innhugg i Lerke denne gang.
Borden var morsom å strikke og artig å se hvordan den ble etter hvert.


Men det ble nok bare borden jeg brukte fra oppskriften, for garntykkelsen
stemte ikke med oppskriften, og overdelen var så tungvint å strikke når
maskeantallet mitt ikke stemte med mønsteret.


Så jeg måtte finne på noe annet. Det ble et par rader med hullmønster.
Fasongen ble til etter hvert som jeg strikket.


Meningen var at den skulle passe til minstebarnebarnet på 4 1/2
og at hun skulle få den til Jul 🌲


Men den ble litt for liten og passer til en treåring tenker jeg.  Kjolen ble liggende helt til nå
før jeg fikk gjort den helt ferdig med en heklekant i åpningen bak.
Fant et par gamle knapper som passet ganske bra.


Så saget jeg litt av en tre-kleshenger og heklet et matchende trekk
og en liten blomst til pynt. Typisk for meg å tulle med slike små detaljer ;o)

Garnet jeg har brukt til denne er Lerke, en blanding av ull og bomull.
Jeg har ingen å gi den til, men kanskje dukker det opp noen en dag...

4 kommentarer:

  1. Kjolen ble jo riktig søt den og så er det jo kjekt med noen gaver på si. Kan komme godt med en dag!

    SvarSlett
  2. Borden på kjolen er bare fantastisk. Søt kjolen. Virkelig hyggelig for en liten jente.
    Super du har laget. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  3. Bare helt nydelig. Flinke farmor. Ha en fine dag.

    SvarSlett
  4. Så fin kjole! Og den er jo helt unik når du har fikset og trikset litt :)

    SvarSlett