lørdag 15. april 2017

Rester

Det er alltid så godt å få brukt opp restegarn, og når ett av barnebarna
fikk se det ene nøstet, syntes han at det var så kult :)

Kan du strikke votter eller sokker til meg av det, spurte han.
Nøstemaskinen ble hentet frem, dette var moro :)


Jeg lot meg ikke be to ganger, selvom jeg var midt i to andre prosjekter.
Sokkene er strikket fra tåen og opp. Jeg begynte i hver sin ende av nøstet,
så de ble ganske forskjellige, men det synes jo at de hører sammen

Til vrangbordene måtte jeg spe på med en annen rest.


Med denne resten klarte jeg fartisk å få to like vrangborder :)

Sokkene ble ikke akkurat vakre, men det er lett å kjenne dem igjen :)
og da er det kanskje vanskelig å miste dem også.


Tå opp oppskriften fant jeg HER, den liker jeg kjempegodt!
Det er så fint at den har øking før hælfellingen, så blir de veldig
like "normale" sokker. Oppskriften passer til alle garntykkelser
og størrelser, men neste gang skal jeg strikke dem litt kortere :)

Disse ble litt store, men jeg får si som søsteren hans sa da
hun fikk et par sokker som var litt romslige,
"Føtter vokser jo"

1 kommentar: